Według dyrektora Facebooka na region CEE, Roberta Bednarskiego, otwarcie warszawskiego oddziału zwiększa możliwości firm, w tym MŚP, wykorzystania serwisu społecznościowego w celach marketingowych. 'Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konserwencji także globalnej’ – powiedział PAP szef Facebooka w regionie.

Firma ma m.in. udostępnić narzędzia umożliwiające wykorzystanie rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Według Roberta Bednarskiego mobilna reklama generuje już ok. 80 proc. przychodów reklamowych korporacji. Będzie rozwijany mechanizm o nazwie Canvas. Polega on na tym, że kliknięce w reklamę przekierowuje do planszy z większą liczbą produktów, z której można przejść bezpośrednio na stronę sprzedawcy. To rozwiązanie testowano wspólnie z Allegro, według szefa biura wyniki były bardzo dobre.

Facebook będzie inwestował także w wirtualną rzeczywistość. Zdaniem dyrektora znajdzie ona zastosowanie nie tylko w grach.