Thomson zamierza wejść na polski rynek urządzeń przenośnych w II poł. br. Według zapowiedzi z marca na początek wprowadzi 2 modele laptopów, 2 urządzenia 2 w 1 oraz 4 tablety z Androidem i Windowsem. Obecnie producent rozmawia na temat współpracy zarówno z dystrybutorami, jak i sieciami detalicznymi.

Matt Descamps, sales manager Thomson Computing, poinformował agencję ISBnews, że firmę interesuje zarówno rynek konsumencki, jak i instytucje. W jego ocenie polski rynek w porównaniu z krajami Europy Zachodniej jest mocny z tendencją do wzrostu. Spodziewa się fali większych zakupów tabletów na potrzeby indywidualnej rozrywki, do rozwiązań inteligentnego domu oraz w związku z wymianą kilkuletniego sprzętu.

„Nie sądzimy, żeby sprzedaż tabletów spadła w Polsce w najbliższej przyszłości” – uważa szef sprzedaży Thomson Computing.

Z kolei na rynku B2B Thomson interesuje się sektorami edukacji i zdrowia.

Francuska firma ma także plany większej sprzedaży telewizorów w Polsce. Marek Maciejewski, product development director TCL, przywołuje prognozy GfK, z których wynika, że w naszym kraju zostanie sprzedanych w tym roku 2,4 mln telewizorów, czyli co piąte gospodarstwo domowe wymieni swój telewizor. Według niego wymianę sprzętu napędzają nowości i zainteresowanie cieńszymi i większymi modelami. Kupowane są głównie urządzenia 40- i 56-calowe za ok. 1,8 tys. zł. Thomson ma obecnie 3 proc. w udziału w rynku i chce go zwiększać. Ma w Polsce fabrykę telewizorów.

W marcu Thomson zapowiedział także wprowadzenie na polski rynek smartfonów w II poł. br.