Zarejestrowane dotąd spółki mają tę samą siedzibę (ul. Miła w Warszawie), tego samego prezesa (Teresa Grzebita, założycielka Terga, największego udziałowca Media Expert), właściciela (Terg), nazwę tworzoną według jednego schematu. Sieć Media Expert liczy ok. 400 sklepów, z których większość należy do Terga, więc można spodziewać się, że powstanie więcej spółek.

Według rzecznika Media Experta podział usprawni zarządzanie sklepami i motywację pracowników. Pozwoli jednak także uniknąć podatku od handlu, który ma wejść w życie 1 września. Zgodnie z uchwaloną przez Sejm ustawą z daniny zwolnione są podmioty, generujące do 17 mln zł miesięcznego obrotu. Media Expert jako jedna firma zapłaciłby rocznie ok. 40 mln zł nowego podatku. Po wyodrębnieniu marketów w osobne podmioty prawa handlowego ich przychody nie zsumują się do celów podatkowych. Sklepy nie zapłacą więc daniny od sprzedaży detalicznej, jeśli nie przekroczą 17 mln zł miesięcznie przychodu netto. 

W tej samej korzystnej sytuacji jest Media – Saturn, bo markety sieci Media Markt i Saturn funkcjonują jako odrębne spółki. Z tym że potentat na rynku elektroniki działał w tej formule na długo przed tym, zanim wymyślono podatek od handlu.