Dla osób rejestrujących działalność CEIDG to elektroniczna wersja „jednego okienka”, która w odróżnieniu od poprzedniego projektu ma rzeczywiście przyspieszyć i ułatwić załatwienie sprawy. Dane z jednego formularza będą automatycznie przekazywane do odpowiednich urzędów, np. GUS-i ZUS-u. Poprzez CEIDG przedsiębiorcy (także ci, którzy rejestrowali się wcześniej) uzyskają możliwość zmiany danych bez konieczności wizyty w urzędzie, np. rejestracji nowego miejsca prowadzenia firmy, zawieszenia i wznowienia działalności.

W serwisie będzie można ponadto uzyskać za darmo informacje o każdej firmie rejestrowanej dotychczas w gminie – właścicielu, adresach, numerach NIP, REGON, PKD, uprawnieniach. Wszystkie funkcjonalności zostaną udostępnione po okresie przejściowym, który trwa do 1 stycznia 2012 r. W tym czasie gminy mają zakończyć przekazywanie do centralnego systemu elektronicznego danych o osobach prowadzących działalność gospodarczą.

Na portalu CEIDG można znaleźć także materiały informacyjne i linki przydatne przedsiębiorcom, np. dotyczące działalności gospodarczej w krajach Unii.

Serwis jest dostępny pod adresem www.ceidg.gov.pl.