W formie elektronicznej przedsiębiorcy będą zobowiązani przesyłać formularze i deklaracje podatkowe. Czy to zadziała, już można sprawdzić. Ministerstwo Finansów uruchomiło do testów Uniwersalną Bramkę Dokumentów (UBD), przeznaczoną do przesyłania informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R i deklaracji PIT-40. 

Według resortu przez UBD w czasie jednej transmisji przejdzie do 20 tys. dokumentów. Nadawca otrzyma potwierdzenie. Wprowadzono nowe schematy informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R oraz deklaracji PIT-40, które w UBD zostały oznaczone jako PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ oraz PIT-40Z. Osoby fizyczne – płatnicy zaliczek na podatek dochodowy będą mogły podpisać wysyłane dokumenty danymi autoryzującymi (imię, nazwisko, data urodzenia, NIP, przychód). Składanie korekt i pojedynczych deklaracji będzie możliwe przez bramkę e-Deklaracje.

Do testów udostępniono stronę https://test-ubd.mf.gov.pl/uslugi/dokumenty.

W zakładce Do pobrania znajduje się specyfikacja wejścia-wyjścia UBD dla środowiska testowego, a w zakładce Struktury dokumentów XML zamieszczono wzory dokumentów.

Pytania i zgłoszenia problemów związanych z UBD można przesyłać na adres: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl.