TradeDoubler będzie odpowiedzialny za promocję sklepu Sferis.pl w modelu afiliacyjnym. Ma stworzyć nowy kanał dystrybucji produktów oferowanych w e-sklepie i zwiększyć ich sprzedaż. Zajmie się także optymalizacją programu partnerskiego. 

– Do programu może przystąpić każdy właściciel witryny internetowej, zarówno osoba fizyczna jak i firma. Pobiera on reklamy sklepu Sferis.pl z puli reklam, bannerów, linków tekstowych udostępnionych w programie i umieszcza je na swojej stronie. Gdy użytkownik kliknie w taką reklamę, a następnie po przejściu na stronę sklepu dokona zakupów, właściciel witryny internetowej otrzymuje określony procent wartości transakcji. Witryny internetowe są wynagradzane tylko za konkretny efekt, jaki przyniesie wyemitowana przez nie reklama – może to być np. unikalne kliknięcie, rejestracja lub sprzedaż – wyjaśnia Wojciech Kwiatkowski, Head of Client Services w TradeDoubler.

Firma deklarują, że współpraca ma charakter długoterminowy.