Nagrody przyznano za osiągnięcia w roku fiskalnym 2013 (zakończonym 30 czerwca br.). Najważniejsze wyróżnienie otrzymało APN Promise „za niezwykłe zaangażowanie we współpracy z Microsoft”.
 
Dystrybutorem roku został Action, który zdobył 70 proc. udziału w rynku Office 365 i pozyskał największą liczbę partnerów sprzedających usługi online Microsoftu. Z kolei tytuł najlepszego centrum szkoleniowego trafił tym razem do Altkom Akademii. Warszawska firma przeszkoliła ponad 2,7 tys. osób oraz zorganizowała prawie 1,4 tys. certyfikowanych egzaminów.
       
W kategorii LAR New Business wygrał Comparex, doceniony między innymi za podwojenie sprzedaży licencji Microsoftu w porównaniu z ubiegłym rokiem. W kategorii SMB Partners trofeum trafiło do firmy Netz, która zanotowała 219-procentowy wzrost sprzedaży licencji OPEN dla małych i średnich firm. Z kolei eOpen, które dostało nagrodę w kategorii Cloud Win, zwiększyło swoje przychody w segmencie MSP o ponad 400 proc.      

Nagroda w kategorii Solutions przypadła Asseco Poland za realizację największych projektów z wykorzystaniem technologii Microsoft oraz 36-procentowy wzrost sprzedaży strategicznych produktów z rodziny System Center, Windows Datacenter oraz SQL Server Premium. W kategorii Microsoft Dynamics NAV największy sukces sprzedażowy (m.in. 119 proc. wzrostu) odniosło IT.integro. W przypadku Dynamics CRM numerem jeden okazał się tym razem Netwise, który przeprowadził największy projekt CRM (w branym pod uwagę okresie). 

Kolejnym nagrodzonym partnerem był Response, którego przychody w całej grupie partnerów SAM stanowiły w tym okresie aż 91 proc. Integratorowi udało się też pozyskać 49 nowych klientów, którzy pozytywnie przeszli certyfikacje Microsoftu. I wreszcie partnerem roku w kategorii Microsoft Dynamics AX został Asseco Poland za największą sprzedaż rozwiązań ERP AX.

Wręczenie nagród odbyło się w ramach Microsoft Partner Strategy Conference 2013, w której bierze udział około 400 partnerów producenta. CRN Polska jest patronem medialnym wydarzenia.