Jesteśmy liderem rynku komputerów, chcemy mocno zaakcentować
naszą pozycję na rynku tabletów – podkreślił Andrzej Sowiński, Country Manager
Lenovo, podczas premiery nowego Lenovo Yoga. Oprócz ekspansji na
rynku tabletów, celem firmy w Polsce jest
także według menedżera wprowadzenie do oferty smartfonów, co ma nastąpić w 2014 r. (nie
podał dokładniejszego terminu), a także rozwój w segmencie Value (jak
serwery, storage).

Gwiazdę wieczoru, czyli Lenovo Yoga, zaprezentowano w
10,1-calowej wersji (jest też 8-calowa). Tablet ma czterordzeniowy procesor MT8125/8389
(1,2 GHz), 1 GB RAM-u i 16 albo 32 GB wbudowanej pamięci. Wyposażono go w baterię
o pojemności 9000 mAh (mieści się w komorze w kształcie walca), która według producenta wystarcza na 18 godzin pracy z włączonym Wi-Fi.
Można do niego dołączyć klawiaturę Bluetooth, która pełni jednocześnie funkcję
osłony ekranu. Yoga ma składaną podstawkę, dzięki której można ustawić ją
pionowo, poziomo albo po złożeniu podstawki trzymać urządzenie w dłoniach.
Głośniki stereo z technologią Dolby są umieszczone z przodu obudowy.
Rozdzielczość głównej kamery to 5 Mpix.

Ceny: 1299 zł za tablet bez klawiatury, 1499 zł – wersja z
modemem 3G (będzie dostępna za miesiąc), 399 zł – klawiatura (w zestawie ma
kosztować mniej). Model 8-calowy z pamięcią 16 GB można kupić za 1099 zł.