AB chce pozyskać 100 mln zł
AB rozpoczęło właśnie proces pozyskania 100 mln zł finansowania obligacyjnego. Jak podano w komunikacie posłuży ono Grupie AB do zdynamizowania rozwoju i umocnienia pozycji rynkowej w regionie.
Jeszcze w tym tygodniu odbędą się spotkania z inwestorami, a w I połowie sierpnia plasowanie obligacji. Proponowany czas do wykupu wynosi 5 lat.
– Dywersyfikujemy strukturę finansowania, która do tej pory była oparta na kredytach bankowych – mówi Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB. – Dzięki obligacjom zamierzamy pozyskać stabilne finansowanie na dłuższy termin przy nadal atrakcyjnym oprocentowaniu.
Grzegorz Ochędzan tłumaczy, że w sytuacji obecnego niedowartościowania akcji AB, emisja obligacji jest zdecydowanie korzystniejsza dla akcjonariuszy.
– Jednocześnie dzięki najniższemu w branży współczynnikowi kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, czujemy się komfortowo w zakresie przepływów gotówkowych – podkreśla członek zarządu ds. finansowych. – Mamy też niższy niż branża wskaźnik ogólnego zadłużenia.
Według Ochędzana obecny program emisji obligacji o wartości do 100 mln zł zabezpiecza plany finansowe dystrybutora na najbliższe 3 – 5 lat. AB nie zamierza zatem pozyskiwać dalszego finansowania zewnętrznego w tym okresie.
Jakie są cele emisyjne AB? 45 mln zł ma być zainwestowane w nowoczesne centrum dystrybucyjne w Magnicach. Jest ono w trakcie budowy, której zakończenie planowane jest na pierwszą połowę 2015 roku. Centrum ma być jednym z najnowocześniejszych w regionie.
Z kolei 55 mln zł będzie stanowić kapitał obrotowy. Posłuży między innymi rozszerzeniu portfolio produktowego.
Oprócz dystrybucji szerokiego spektrum towarów z zakresu sprzętu, komponentów, akcesoriów oraz urządzeń peryferyjnych z sektora IT i elektroniki użytkowej strategia Grupy AB zakłada również stopniowe rozwijanie sprzedaży towarów spoza sektora nowoczesnych technologii. Proces ten intensyfikowany jest od kilku kwartałów w zakresie sprzętu RTV/AGD oraz oświetlenia LED, a także zabawek. Rozpoczęcie dystrybucji zabawek przez Grupę Kapitałową AB SA nastąpiło w IV kwartale 2013 r. dzięki przejęciu przez AB spółki Rekman, jednego z wiodących dystrybutorów zabawek w Polsce.
Strategia AB zakłada rozwój sprzedaży zarówno w segmencie corporate reseller (najwięksi integratorzy, międzynarodowe korporacje), jak również w segmencie dystrybucji dla dystrybutorów detalicznych oraz bezpośrednio w kanale e-commerce poprzez sieć sklepów partnerskich oraz w kanale detalicznym poprzez franczyzową sieć Alsen.
Segment corporate reseller daje według AB możliwość generowania satysfakcjonujących marż dzięki oferowaniu małym i średnim partnerom (integratorom) usług dodatkowych, takich jak np.: szkolenia, referencje, wsparcie finansowe i logistyczne + odrębna linia produktowa, dedykowana tej grupie odbiorców, jaką są produkty marki własnej Optimus.
Segment e-commerce: liczba e-sklepów na platformie AB wzrosła w ciągu roku fiskalnego 2012/13 o 83 proc. Liczba placówek partnerskich Alsen wzrosła zaś o 11 proc. rok do roku, a cała sieć zwiększyła przychody w tym czasie o prawie 18 proc. rok do roku. Pozytywne trendy AB zauważa również w roku fiskalnym 2013/14 (dane za ten okres nie są jeszcze opublikowane).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.