Decyzję o stworzeniu własnej
platformy do dystrybucji usług chmurowych na zasadach marketplace’u zarząd ABC
Daty podjął niedawno. Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku Juliusz Niemotko,
wiceprezes spółki na pytanie CRN Polska o tego typu projekt wyjaśniał: „budowanie
kompetencji w zakresie serwisów chmurowych to może być kolejny etap naszego
rozwoju. Najpierw musimy stworzyć jego podstawy, uzupełniając kompetencje w ramach
rozbudowy Value+. Obecnie tworzenie konkretnego planu dotyczącego cloud
computingu jest zatem przedwczesne”.

Jednak kilka miesięcy później na
polskim rynku pojawiło się ALSO z ofertą Cloud Marketplace, a w tym samym
czasie AB, po przystąpieniu do programu Cloud Solution Provider Microsoftu, zapowiedziało
uruchomienie własnej platformy tego typu. Wygląda więc na to, że zarząd ABC
Daty został postawiony pod ścianą i musiał zareagować szybciej, niż to uprzednio
planował.

Na razie platforma dystrybucji
usług chmurowych ABC Daty jest w fazie projektowania. Broadliner współpracuje już
z kilkoma potencjalnymi partnerami tego przedsięwzięcia, jak Microsoft, Symantec,
Veeam, Dell czy Focus Telekom.