Według danych dystrybutora wśród aparatów cyfrowych zdecydowaną większość stanowiły klasyczne kompakty i lustrzanki, widać było jednak zainteresowanie klientów kompaktami z wymienną optyką. Najczęściej kupowane modele z tego segmentu to Olympus E-PL1, Sony NEX-3AS i Sony NEX-5KB. Rozpoczęto także sprzedaż kompaktów 3D.

– Lepsze wyniki są w dużej mierze rezultatem zmiany polityki sprzedaży, a mianowicie poszerzenia kanału resellerskiego – powiedział Filip Kałas, kierownik Działu Peryferiów w Komputroniku.

Firma planuje, że w IV kwartale sprzedaż artykułów foto i wideo zwiększy się o kolejne 20-25 proc. w stosunku do III kw. br.

Według danych CompaniesandMarkets.com polski rynek audio-video powinien rosnąć w tempie 2,6 proc. rocznie w ciągu najbliższych 4 lat. W 2010 r. jego wartość ma wynieść 2,1 mld dol.