AB: wzrost sprzedaży, spadek zysku
W II półroczu 2012 r. AB wypracowało 2,85 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, tj. o ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Zmniejszyły się jednak zysk netto i zysk operacyjny.
Zysk netto Grupy AB w okresie 1 lipca – 31 grudnia 2012 r. (I półrocze roku obrotowego 2012/13 spółki) wyniósł 26 mln zł wobec 31,7 mln zł w analogicznym okresie 2011 r., a zysk operacyjny spadł z 55,8 mln zł do 37,7 mln zł. W IV kw. 2012 r. grupa wypracowała 1,73 mld zł przychodów. Rok wcześniej było to 1,42 mld zł.
Bilans jednostkowy spółki AB S.A. w II półroczu 2012 r. to 1,85 mld zł przychodów (o ponad jedna czwarta więcej niż w II poł. 2011 r.) i 23 mln zł zysku netto (spadek o 16 proc.). Na naszym rynku przychody AB S.A. ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły ponad 1,5 mld zł (wzrost o prawie 30 proc.). W II półroczu 2012 r. sprzedaż Grupy AB w Polsce wyniosła blisko 1,9 mld zł.
– Wzrost naszej sprzedaży to efekt stale zwiększającego się portfolio produktowego i szerokiej gamy oferowanych usług dodatkowych. Co roku podpisujemy kilkadziesiąt umów dystrybucyjnych – mówi Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB. Dodał, że w 2012 roku liczba klientów zwiększyła się o 16 proc. w porównaniu z 2011 r.
AB podkreśla, że wdrożono niskokosztowy system zarządzania spółką, a relacja kosztów ogólnego zarządu do przychodów od lat utrzymuje się na najniższym poziomie w branży. Poinformowano także o skróceniu cyklu konwersji gotówki z 28 do 22 dni. – Naszym priorytetem na najbliższe kwartały jest ciągła praca nad optymalizacją procesów wewnętrznych, co pozwala nam redukować koszty do możliwie niskich poziomów i generować stabilną rentowność – mówi Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy AB.
Prezes firmy zapowiedział poszerzenie zakresu usług oferowanych partnerom i kontrahentom oraz wprowadzanie do oferty nowych wysokomarżowych produktów.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.