Zysk netto Grupy AB w okresie 1 lipca – 31 grudnia 2012 r. (I półrocze roku obrotowego 2012/13 spółki) wyniósł 26 mln zł wobec 31,7 mln zł w analogicznym okresie 2011 r., a zysk operacyjny spadł z 55,8 mln zł do 37,7 mln zł. W IV kw. 2012 r. grupa wypracowała 1,73 mld zł przychodów. Rok wcześniej było to 1,42 mld zł.

Bilans jednostkowy spółki AB S.A. w II półroczu 2012 r. to 1,85 mld zł przychodów (o ponad jedna czwarta więcej niż w II poł. 2011 r.) i 23 mln zł zysku netto (spadek o 16 proc.). Na naszym rynku przychody AB S.A. ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły ponad 1,5 mld zł (wzrost o prawie 30 proc.). W II półroczu 2012 r. sprzedaż Grupy AB w Polsce wyniosła blisko 1,9 mld zł.

– Wzrost naszej sprzedaży to efekt stale zwiększającego się portfolio produktowego i szerokiej gamy oferowanych usług dodatkowych. Co roku podpisujemy kilkadziesiąt umów dystrybucyjnych – mówi Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB. Dodał, że w 2012 roku liczba klientów zwiększyła się o 16 proc. w porównaniu z 2011 r.

AB podkreśla, że wdrożono niskokosztowy system zarządzania spółką, a relacja kosztów ogólnego zarządu do przychodów od lat utrzymuje się na najniższym poziomie w branży. Poinformowano także o skróceniu cyklu konwersji gotówki z 28 do 22 dni. – Naszym priorytetem  na najbliższe kwartały jest ciągła praca nad optymalizacją procesów wewnętrznych, co pozwala nam redukować koszty do możliwie niskich poziomów i generować stabilną rentowność – mówi Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy AB.

Prezes firmy zapowiedział poszerzenie zakresu usług oferowanych partnerom i kontrahentom oraz wprowadzanie do oferty nowych wysokomarżowych produktów.