W IV kw. 2012 r. Grupa Asbis wypracowała przychody na poziomie 566,4 mln dol. (na wszystkich rynkach, na których działa), tj. o 20,47 proc. więcej niż w IV kw. 2011 roku. Przychody w całym 2012 r. wyniosły 1,745 mld dol., co oznacza wzrost o 17,73 proc. rok do roku.  Rentowność była zgodna z prognozami. W IV kw. 2012 r. zysk netto wyniósł 4,442 mln dol. (mniej niż w IV kw. 2011 r., co spółka wyjaśnia wpływem na wynik w 2011 r. segmentu dysków twardych po podwyżce cen po powodzi w Tajlandii). W 2012 roku zysk netto wzrósł o blisko 60 proc. do 9,047 mln dol. Dystrybutor zapewnił, że obroty i zysk na polskim rynku zwiększyły się w odniesieniu do 2011 r.

Według przedstawicieli Asbisu spółka bardzo dobry wynik osiągnęła ze sprzedaży marek własnych (Prestigio i Canyon) – w całym 2012 r. miały 9 proc. udziału w obrotach, ale ponad 20 proc. w zysku netto. W IV kw. ub.r. udziały zwiększyły się odpowiednio do 12,3 proc. oraz do 30 proc. Dystrybutor zapewnia, że również na polskim rynku rosną obroty w tym segmencie. Większe wpływy generuje Prestigio – pod tą marką oferowane są m.in. tablety, smartfony, nawigacje, czytniki e-booków.

Według Siarheja Kostewicza, Dyrektora Generalnego i Przewodniczący Rady Dyrektorów Asbis Enterprises, marże na Prestigio są dwucyfrowe (ale mniejsze niż 20 proc.). Szef Asbisu poinformował, że łączna wartość sprzedaży tabletów i smartfonów w IV kw. ub.r. była niemal taka, jak ze sprzedaży notebooków (na wszystkich rynkach, na których operuje Asbis). Przychody w obu segmentach w porównaniu z I kw. 2012 r. poszły w górę czterokrotnie. Jego zdaniem rok 2013 będzie stał pod znakiem dużego wzrostu zbytu tabletów i smartfonów. Obecnie jest to główny obszar zainteresowania spółki. Dodał, że w styczniu 2013 r. na wszystkich rynkach Asbis sprzedał więcej tabletów niż w listopadzie i grudniu łącznie (110 tys. sztuk), a w lutym wynik będzie jeszcze lepszy (na dwa dni przed końcem miesiąca spółka sprzedała 130 tys. tabletów).

Asbis przytoczył dane GfK, według których w 2012 r. miał 7 proc. udziału w polskim rynku tabletów. Firma badawcza ocenia wielkość naszego rynku w 2013 r. na blisko 1,7 mln szt. Zdaniem Asbisu sprzedaż może sięgnąć nawet 1,8 mln tabletów.

Jeśli chodzi o inne trendy oparte na danych dystrybutora z IV kw. 2012 r. (na wszystkich rynkach), to rok do roku wzrosły przychody ze sprzedaży dysków HDD – głównie za sprawą modeli zewnętrznych. Asbis odnotował także większe wpływy w segmencie oprogramowania.