Media Saturn: spadek sprzedaży zatrzymany
W 2012 roku Media Markt i Saturn w Polsce wypracowały obroty w wysokości 875 mln euro netto. To o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wynik holdingu poprawił się po kilku kwartałach spadków (od 2009 r. przychody Media Saturna na naszym rynku skurczyły się o równowartość 80 mln euro, tj. o ponad 8 proc.). W porównaniu z 2011 rokiem (869 mln euro obrotu) liczba marketów w Polsce w ub. roku powiększyła się o dwie placówki, do 63. W końcu ub. roku ruszyły sklepy internetowe Saturna i Media Marktu.
Media Saturn nie komentuje wyników finansowych ani nie ujawnia prognozy na 2013 rok. Marcin Rosati, członek zarządu holdingu w Polsce, potwierdził natomiast, że jednym z celów firmy w bieżącym roku jest osiągnięcie minimum 5 proc. obrotów ze sprzedaży internetowej. Jego zdaniem biorąc pod uwagę dotychczasowy bilans cel jest realny do osiągnięcia. Podkreślił, że w I kw. 2013 r. zwiększyła się sprzedaż komputerów w Media Saturnie w odniesieniu do analogicznego okresu 2012 r. – Wzrost u nas był dwucyfrowy – zdradził menedżer. Marcin Rosati przypuszcza, że w całym 2013 r. w porównaniu do 2012 r. najbardziej zwiększą się obroty na smartfonach i tabletach. – W ich przypadku I kwartał również był bardzo dobry – twierdzi przedstawiciel holdingu.
Media Saturn w skali globalnej nieznacznie zwiększył przychody w 2012 r. do 21 mld euro (wzrost o 1,8 proc. rok do roku). Zysk operacyjny spadł jednak z 542 mln euro do 326 mln euro, co firma tłumaczy m.in. kosztami związanymi z wycofaniem się z Chin.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.