Przychody grupy w okresie 1 kwietnia – 31 grudnia 2013 r. wyniosły 1,25 mld zł. W IV kw. 2013 r. (III kw. roku 2013/2014) Komputronik wypracował obroty w wysokości 465,46 mln zł (wzrost o 16,2 proc. rok do roku), czyli najwyższe w historii spółki.

– W ciągu 2 lat chcielibyśmy przekroczyć poziom 2 mld zł obrotów rocznie – mówi prezes Wojciech Buczkowski. Dla porównania skonsolidowane przychody w roku 2012/2013 wyniosły 1,24 mld zł (czyli po trzech kwartałach aktualnego roku obrotowego już są większe).

Zysk operacyjny grupy po III kwartałach roku 2013/2014 wyniósł blisko 15,96 mln zł i był wyższy o 128,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zysk netto zamknął się w kwocie 20,82 mln zł, co oznacza wzrost o 1577,3 proc. (poprzednio zysk wyniósł 1,24 mln zł). Na skonsolidowany wynik netto wpływ miało jednak zdarzenie o charakterze jednorazowym, tj. odroczony podatek dochodowy związany z aportem znaków towarowych w kwocie 10,1 mln zł.  

Komputronik poinformował, że dynamiczny wzrost przychodów był związany ze wzrostem sprzedaży we wszystkich kanałach. Urósł e-commerce, sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 16 proc., do firm – o 52 proc., a eksport – o 70 proc. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Komputronika po III kwartałach bieżącego roku obrotowego wyniósł 28 proc. Największymi rynkami zbytu są Holandia (23 proc. udziału w eksporcie) i Wielka Brytania (15 proc.). Ponad 80 proc. transakcji (wartościowo) odbywa się na przedpłaty, co zmniejsza ryzyko tej działalności. Do końca I kw. 2014 r. niemiecka spółka Komputronika rozpocznie sprzedaż za Odrą, oferując wybrane produkty na Amazonie i eBay’u.

Komputronik informuje, że na poprawę bilansu wpłynął także wzrost liczby partnerów handlowych. Rośnie znaczenie modelu agencyjnego – w końcu 2013 r. Komputronik miał 43 agencje, czyli więcej, niż zakładał plan (35). Przekształcono w nie część salonów własnych, taka forma współpracy jest także oferowana wybranym franczyzobiorcom. Według spółki wyraźnie poprawiła się rentowność salonów, które rozpoczęły sprzedaż w modelu agencyjnym. Takich punktów ma przybywać. Obecnie Komputronik ma 81 salonów własnych i agencyjnych. Plany na najbliższe kwartały zakładają także poszerzenie portfolio marek własnych.

Według spółki wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu był wyraźnie niższy od wzrostu sprzedaży. Udział kosztów działalności w przychodach ze sprzedaży grupy maleje – po III kwartałach roku obrotowego 2013/2014 wyniósł on 7,1 proc. w porównaniu do 9 proc. po III kwartałach ub.r.

– Już po trzech kwartałach nieznacznie przekroczyliśmy poziom sprzedaży uzyskany w całym ubiegłym roku. Tak dobre wyniki to przede wszystkim większe zakupy klientów indywidualnych dokonywane w okresie przedświątecznym oraz zwiększone zamówienia od klientów instytucjonalnych, którzy wykorzystywali przeznaczone na IT środki budżetowe, dzięki czemu w samym grudniu zanotowaliśmy w tym kanale wzrost sprzedaży o ponad 30 proc. – mówi Wojciech Buczkowski.