Obroty Asbisu w Polsce wyniosły w minionym kwartale 20,76 mln dol. (po aktualnym kursie 70,6 mln zł) wobec 13,92 mln dol. w III kw. ub.r. Były jednak niższe niż w II kw. br. (40,4 mln dol., +229 proc. rok do roku). W I półroczu br. w Polsce Asbis miał 57,4 mln dol. przychodów.

Jeśli chodzi o przychody całego Asbis Enterprises w III kw. 2014 r., to zamknęły się w kwocie 388,66 mln dol., w III kw. br. (o 11,31 proc. mniej niż rok wcześniej). Zysk netto wyniósł 494 tys. dol. (-83,77 proc.).

Przychody spółki w I-III kw. 2014 r. sięgnęły 1,09 mld dol. (-18,87 proc. rok do roku), a strata netto – 4,33 mln dol. (rok wcześniej było 7,76 mln dol. zysku).

Słabe wyniki na początku roku są związane ze skutkami wojny na Ukrainie – drastycznie spadła sprzedaż w tym kraju oraz w Rosji. Jak poinformował Siarhei Kostevitch, dyrektor generalny i przewodniczący rady dyrektorów Asbis Enterprises, spółka skoncentrowała się bardziej na Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej i innych regionach. – Działania te pozwoliły nam zwiększyć przychody, zysk brutto oraz marżę zysku brutto w III kw. w porównaniu do II kw. tego roku. Wyższe przychody i marże w połączeniu z kosztami obniżonymi w wyniku drugiej fali działań oszczędnościowych, pozwoliły nam wypracować zysk po raz pierwszy w tym roku. Oczekujemy, że ten pozytywny trend utrzyma się w IV kw. 2014 r. – zapowiada szef spółki.

Asbis oczekuje dalszego wzrostu przychodów i zysków w IV kw. 2014 r. Skorygowano prognozę wyników na 2014 rok – spółka oczekuje, że wypracuje przychody w wysokości 1,45 – 1,6 mld dol. oraz 1 – 2 mln dol. zysku netto.

W III kw. 2014 r. Asbis zanotował wzrost sprzedaży procesorów i dysków twardych (w porównaniu zarówno do I kw. jak i do II kw. br.). Nieznacznie zmniejszyła się natomiast sprzedaż marek własnych, zarówno w odniesieniu do I kw. jak i II kw. br., do kwoty 84,1 mln dol. W I-III kw. 2014 r. – w porównaniu do I-III kw. 2013 r. – przychody z wszystkich głównych linii produktowych zmniejszyły się w związku z zawirowaniami na rynku.

Przychody ze sprzedaży smartfonów rosły w III kw. br. drugi kwartał z rzędu, głównie ze względu na marki własne. W przypadku tabletów przychody zmniejszyły się o 48 proc. w III kw. 2014 r. oraz o 29,27 proc. w I-III kw. 2014 r. w porównaniu do analogicznych okresów 2013 r. Było to związane ze spadkami na Ukrainie i w Rosji oraz marginalnym wzrostem zanotowanym w tym segmencie rynku ze względu na jego nasycenie.