W I kw. br. ATComputers wypracowała 585,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+33,6 proc. rok do roku). To dużo większy wskaźnik wzrostu niż grupa AB osiągnęła w Polsce (+21 proc.). Zysk netto ATC wyniósł 4,4 mln zł (+28 proc.). Spółka miała większą rentowność brutto na sprzedaży (5,13 proc.) niż cała grupa (4,8 proc.).

Prezes AB Andrzej Przybyło podkreśla, że ATC to nie dodatek do AB, lecz silny, samodzielny podmiot, który jest już największym dystrybutorem w Czechach (pod względem obrotów). Z wypowiedzi szefa grupy wynika, że rynek za naszą południową granicą jest bardzo ważny dla rozwoju AB, a jego znaczenie będzie rosło. Prezes przewiduje, że w najbliższym czasie ATC będzie nadal wyraźnie zwiększać sprzedaż.

 – Widzimy możliwość przejęcia biznesu, który stracili nasi konkurenci – uważa Andrzej Przybyło. Wyjaśnił, że dotyczy to zwłaszcza Tech Daty, która w Czechach utraciła dystrybucję serwerów i pamięci masowych HP, a także dystrybucję Della. Prezes liczy na to, że dzięki tym zmianom wzmocni się spółka AB.

ATC inwestuje także w rozwój sprzedaży na Słowacji, aczkolwiek jest to mniejszy rynek (kilkanaście proc. sprzedaży ATC).

AB zapewniło o dużych wzrostach sprzedaży w I kw. br. w sieciach franczyzowych za południową granicą (Triline +51 proc., Comfor +12 proc., Premio +23 proc.). Rozwój na rynku czeskim powinno ułatwić uruchomienie centrum dystrybucyjnego w Magnicach koło Wrocławia, które w pełni przejmie funkcje starego magazynu AB w IV kw. br.