Obroty CD Projektu w porównaniu z I poł. 2014 r. wzrosły niemal siedmiokrotnie, a zysk – 50-krotnie, przy kosztach większych ponad 1,5-krotnie (+166 proc.). To przede wszystkim efekt zakończenia produkcji i wprowadzenia na rynek gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przychód CD Projektu z produkcji gier w I poł. 2015 r. wyniósł 458,6 mln zł (7,5 raza więcej niż po premierze Wiedźmina 2), a zysk netto – 249,9 mln zł. Rekordowe wyniki spółka wypracowała również z cyfrowej dystrybucji gier i platformy GOG.com. Przychody w tym segmencie ze sprzedaży do zewnętrznych klientów wyniosły 63,9 mln zł wobec 31 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+108 proc.).

Przez pierwsze 6 tygodni CD Projekt sprzedał 6 mln sztuk Wiedźmina 3. Z pomocą Gog Galaxy aktywowano 1 mln kopii w wersji na PC. Nowa gra okazała się najbardziej rentowna w historii spółki. Całkowity budżet Wiedźmina 3 wyniósł 306 mln zł. Prace prowadzone były przez 3,5 roku przez 240-osobowy zespół studia CD Projekt Red. W sumie w projekt zaangażowanych było w ponad 1,5 tys. osób z całego świata. Za dystrybucję Wiedźmina 3 odpowiadało 38 partnerów.

Według Adama Kicińskiego sukces Wiedźmina spółka zawdzięcza strategii angażowania się tylko w projekty najwyższej klasy, budowania trwałych relacji z graczami i przemyślanej promocji. Pomogło także przejęcie roli wydawcy, co pozwala na zachowanie pełnej kontroli nad projektem i procesem wydawniczym.

CD Projekt szykuje już kolejne komercyjne projekty związane z Wiedźminem – w październiku 2015 r. oraz w 2016 r. na rynek wejdą dwa duże płatne dodatki do gry. Spółka liczy na długi cykl sprzedaży nowego tytułu, typowy dla gier wideo.

CD Projekt pracuje nad aktualizacją strategii grupy na kolejne lata. Jej ogłoszenie zaplanowano na marzec 2016 r.

„Wiedźmin otworzył przed nami wiele nowych możliwości. Mamy ambitne plany i konkretne pomysły, jak pomnożyć zgromadzony kapitał” – informuje prezes.