Samsung: gigantyczny start-up?
Producent ogłosił, że planuje zmienić swoją kulturę korporacyjną na pokrewną start-upom.
Pracownicy szczebla kierowniczego Samsunga podpiszą zobowiązanie mówiące o odchodzeniu od mocno zhierarchizowanej struktury korporacyjnej i pójściu w kierunku współpracy sprzyjającej otwartemu dialogowi. Koreański gigant zamierza również przeorganizować swój personel, redukując liczne poziomy w jego hierarchii i odbywać częstsze dyskusje online między szefami działów biznesowych a pracownikami.
We wtorkowym oświadczeniu Samsung mówi, że stara się zreformować swoją wewnętrzną kulturę, aby działać tak szybko jak start-up i iść w kierunku otwartej komunikacji i nieustannego wspierania innowacji.
Obecni i wcześniejsi pracownicy Samsunga uważają, że trudno będzie tak wielkiej organizacji, dysponującej globalnie załogą liczącą ponad 300 tys. zatrudnionych, zmienić się w planowany sposób. Analitycy zwracają z kolei uwagę na zagrożenie utraty przez Samsunga jego zdolności szybkiego działania i egzekwowania – jeśli rzeczywiście będzie usiłował zmieniać się w planowany sposób.
Podobne aktualności
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.