Acer na rynku digital signage
Vendor rozwój w tym segmencie oprze na współpracy z tajwańskim wytwórcą komputerów i części do nich - AOpen.
Obserwatorzy rynku spodziewają się, że Acer będzie oferował rozwiązania oparte na swojej platformie BYOC i sprzęcie AOpen. Producent ostatnio ustanowił zespół odpowiedzialny za rozwój w nowym obszarze.
Według firmy analitycznej IHS rynek digital signage urósł w 2015 roku o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2014 (biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży wszystkich grup produktowych jakie się na niego składają). W 2016 roku wzrost ma wynieść 7 proc.
Według Sanju Khatri, directora of Digital Signage and Professional Displays w IHS Technology, dojrzewa ekosystem 4K i to z tym wiąże się dalszy rozwój i wzrost przychodów ze sprzedaży takich grup produktowych jak media-playery, przystawki STB, komputery przeznaczone dla rozwiązań DS. Zwiększenie dostępności media-playerów 4K, a jednocześnie spadek ich cen, będzie czynnikiem silnie napędzającym rynek digital signage w 2016 roku.
Acer mocno rozwija rozwiązania dla rynku enterprise w takich grupach produktowych jak pecety i projektory. Jak podaje Digitimes ich udział w przychodach producenta urósł z 33 proc. w roku 2013 do 38 proc. w 2015.
Podobne aktualności
Branża kiosków interaktywnych będzie warta 48,8 mld dol.
Największe wydatki pójdą nie na sprzęt, lecz na oprogramowanie i usługi.
Producent PC utworzył w Europie nową spółkę
Zajmuje się obsługą posprzedażową. Jedna z nowych firm działa już w Polsce.