Action: zysk stopniał o 97 proc.
Broadliner odnotował potężny spadek zysku netto w I kw. br. Ostro w dół poszły także wynik operacyjny i przychody, wzrosła jednak marża brutto na sprzedaży.
W I kw. br. Action wypracował 382 tys. zł zysku netto wobec 11,9 mln zł w analogicznym kwartale ub.r., co oznacza spadek o 96,8 proc. Przychody stopniały z 1,403 mld zł do 1,09 mld zł (-22,3 proc.). Wielokrotnie niższy niż w rok temu był także wynik operacyjny – spadł z 16,3 mln zł do 2,2 mln zł (-86,3 proc.). Zysk brutto ze sprzedaży był natomiast niewiele niższy niż w I kw. ub.r. i zamknął się w kwocie 67,4 mln zł wobec 70,4 mln zł rok temu (-4,4 proc.), co oznacza marżę brutto na poziomie 6,2 proc. wobec 5.0 proc. w ub.r.
’Na wynik ten miało wpływ wiele czynników w mocno zmieniającym się otoczeniu biznesowym – dojrzałość rynku, brak przełomowych/innowacyjnych produktów oraz działania grupy mające na celu podwyższenie marży’ – komentuje zarząd spółki w sprawozdaniu finansowym.
W ujęciu jednostkowym spadki nie są tak głębokie, czyli na bilans wyraźnie wpłynęła działalność spółek zależnych. Mianowicie zysk netto Action S.A. zmniejszył się z 12,6 mln zł w I kw. ub.r. do 4,1 mln zł w I kw. br. (-67,4 proc.), przy przychodach odpowiednio 1,26 mld zł i 929,5 mln zł (-26,2 proc.).
Dziś zarząd Actionu na konferencji wynikowej szerzej omówi bilans I kw. br.
Podobne aktualności
Nowa marka akcesoriów w Action
Firma z Zamienia została partnerem amerykańskiej marki j5create.
Action: 2,5 mld zł przychodów, 36,8 mln zł zysku w 2023 r.
Sprzedaż wzrosła, zysk zmniejszył się - wynika ze wstępnych danych.