W ciągu ostatnich pięciu, sześciu lat Lenovo dramatycznie – według określenia szefa polskiego oddziału, Andrzeja Sowińskiego – zwiększyło swoje udziały w światowym rynku. W całym 2013 roku według IDC wyniosły one 18,5 proc. Według najnowszych danych firmy analitycznej w ostatnim kwartale, zamkniętym z końcem września, Lenovo w skali światowej zdobyło już 19,9 proc. światowego rynku.

Również w Polsce przez ostatnie pięć kwartałów nasze udziały wynosiły dużo ponad 20 proc. – pochwalił się Andrzej Sowiński. – W kwartale, który zakończył się kilkanaście dni temu udało nam się sprzedać dużo ponad 200 tys. pecetów (z około 750  tys. według danych IDC), co oznacza, że nasz udział w polskim rynku po raz pierwszy przekroczył 30 proc. Ja sam stawiałem na dwadzieścia dziewięć.

Resellerzy i integratorzy usłyszeli, że wyniki te zostały osiągnięte dzięki współpracy z nimi. W kolejnej części wystąpienia Sowiński zwrócił uwagę partnerów na dwa ważne przejęcia ogłoszone wiosną bieżącego roku. Mowa o akwizycji działu Motorola Mobile (według doniesień z 30 listopada transakcja spełniła wszystkie wymogi prawne — zaakceptowały ją  m.in. organy ochrony konkurencji w USA, Chinach, UE, Brazylii i Meksyku, a także Komitet ds. Inwestycji Zagranicznych w USA CFIUS) oraz przejęciu działu serwerów intelowych IBM-a. To ostatnie ma się już ku końcowi. Szef Lenovo uświadomił partnerom, że przejęcie oznacza nie tylko wzbogacenie oferty produktowej o serwery intelowe o różnej architekturze, ale również dołączenie do grona specjalistów Lenovo doświadczonego zespołu ludzi IBM-a.

Andrzej Sowiński podkreślił, że ważną konsekwencją przejęcia działu serwerów x86 IBM-a będzie współpraca z vendorem w zakresie produktów i technologii, które w strukturach IBM-a pozostają. Mowa o rozwiązaniach storage’owych i klastrowych.

Temat serwerów kontynuował Michał Gąsior, Server&Storage Product Busines Development Manager w Lenovo. Podkreślił, że dostawca ma obecnie jedno z najpełniejszych portfolio serwerowych dostępnych na rynku, dla każdego segmentu.

Czym jest TiO?

To już trzeci kwartał, jak dział SMB Lenovo zajmuje się również stacjonarnymi pecetami konsumenckimi. W bieżącym kwartale producent wprowadził ofertę rozwiązań konsumenckich nieco, według określenia prelegenta Łukasza Rutkowskiego, zubożonych w stosunku do  Lenovo ThinkCentre. Są to zarówno urządzenia AiO jak desktopowe. Owo „zubożenie” dotyczy najczęściej mniejszej liczby złączy, bądź zastosowana jest w tej grupie produktów technologia Intela poprzedniej generacji. Przeznaczona jest dla klientów, którzy poszukują maszyn w niższej cenie niż te wchodzące w skład oferty ThinkCentre.

Business Development Manager Lenovo sporo miejsca w swojej prezentacji poświęcił rozwiązaniom Tiny – miniaturowym wersjom peceta. To z nimi właśnie jest związana innowacja producenta w zakresie komputerów stacjonarnych AiO. Wszyscy zebrani oczywiście wiedzieli czym jest AiO, mieli jednak problem z odpowiedzią na pytanie: czym jest TiO? To ThinkCentre Tiny-in-One – hybrydowy komputer Lenovo o rozłączanej konstrukcji. Składa się z 23-calowego monitora Full HD i dowolnego komputera ThinkCentre Tiny PC.

Inne wystąpienia dotyczyły zasad współpracy z partnerami handlowymi, oferty tabletów konsumenckich. Tu warto przypomnieć (i była o tym mowa w wystąpieniu Andrzeja Sowińskiego), że w ubiegłym roku finansowym po raz pierwszy Lenovo sprzedało na świecie więcej tabletów i smartfonów niż komputerów osobistych, co świadczy o ważnych zmianach zachodzących na rynku. Z partnerami Lenovo spotkał się także Robert Adamski, Business Development Manager Intela. Jego wystąpienie dotyczyło procesorów Xeon E5 v3 oraz układów dla tabletów i laptopów.