Marka 1&1, należąca do niemieckiego koncernu United Internet, kończy działalność na polskim rynku. Firma ogłosiła, że nie przyjmuje już nowych zamówień. Dotychczasowi użytkownicy mogą korzystać z usług 1&1 do końca okresu umownego. Potem marka zniknie z polskiego Internetu.

United Internet zwija swój flagowy brand ze względu jego niewielką popularność w naszym kraju. Wszedł na polski rynek z 1&1 w 2009 r. Mimo zakrojonej na szeroką skalę kampanii reklamowej udział 1&1 w polskim rynku hostingu wynosi obecnie mniej niż 1 proc.

Niemiecki koncern zdecydował się postawić w Polsce na jedną markę – home.pl, przejętą w 2015 r. kosztem ok. 150 mln euro. United Internet postanowił zakupić swojego podówczas głównego konkurenta, który utrzymał mocną pozycję po wejściu do Polski 1&1.

1&1 działa obecnie na rynkach Polski, Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji, Hiszpanii i USA. Ma ponad 14 mln klientów.