Według IDC wydatki na rozwiązania IoT (tj. sieć autonomicznych, komunikujących się ze sobą punktów końcowych lub rzeczy) będą rosły na świecie średnio o 17 proc. rocznie, z 698,6 mld dol. w 2015 r. do 1,3 bln dol. w 2019 r. Pod względem tempa wzrostu Europa Środkowa i Wschodnia będzie trzecim regionem na świecie, po zachodniej Europie i Ameryce Łacińskiej.

W regionie CEMA (Europa Środkowa i Wschodnia, Środkowy Wschód i Afryka) najszybciej rosnącą kategorią są inteligentne budynki. IoT będzie wdrażany w celu automatyzacji i integracji rozwiązań, wykorzystywanych do nadzorowania i optymalizacji systemów działających w obiekcie oraz do wsparcia.

Jeśli chodzi o trend światowy, to największymi rynkami dla IoT pod względem wartości są przemysł oraz transport. Wydatki w tych branżach w 2015 r. wyniosą według IDC odpowiednio 165,6 mld dol. oraz 78,7 mld dol. Firmy z tych sektorów będą inwestować w systemy IoT, aby łączyć podmioty z łańcucha dostaw, produkty, klientów, a nawet pracowników, co powinno znacznie usprawnić i ułatwić biznes.

Jednak w najbliższych 5 latach najszybciej rosnącym segmentem będą ubezpieczenia. Średni roczny wzrost przychodów wyniesie w tym przypadku 31,8 proc. Następne w kolejności są: opieka zdrowotna i segment konsumencki. Analitycy przewidują, że w 2019 r. konsumenci będą już na 3 miejscu wśród różnych kategorii użytkowników IoT pod względem wielkości wydatków na tego typu rozwiązania.

Z kolei zwłaszcza w USA widać duże znaczenie IoT w handlu – sprzedawcy wdrażają systemy, które w czasie rzeczywistym dostarczą im dane dotyczące aktywności konsumentów i pozwolą przekazać im odpowiednie oferty oraz reklamy. Chodzi zwłaszcza o urządzenia instalowane w sklepach, które nawiązują łączność ze smartfonami, jak beacony, routery, kamery śledzące zachowania klientów, które następnie są poddawane analizie.

Jeszcze jeden rynek IDC wymienia wśród najszybciej rosnących, i to niemal na wszystkich kontynentach – auta połączone z siecią (connected vehicles). Ten segment umożliwia dostawcom zaoferowanie szerokiego wachlarza produktów: od zabezpieczeń i systemów alarmowych, przez urządzenia do informacji i rozrywki, po rozwiązania pozwalające na komunikację samochodów ze sobą oraz z infrastrukturą IT.