1 mld euro na polskim rynku m-commerce
Przybywa klientów posługujących się smartfonami i tabletami, kupują oni coraz więcej. W 2015 r. obroty w polskim m-commerce wzrosły o 109 proc.
W 2016 r. obroty na rynku m-commerce sięgną ponad 1 mld euro, polski klient wyda średnio 128 euro (ok. 560 zł) poprzez urządzenia mobilne. Z tabletów i smartfonów na zakupach online korzysta już większy odsetek Polaków (16 proc. – blisko 6 mln) niż Włochów (5 proc.) lub Hiszpanów (10 proc.) – według badania RetailMeNot.
W latach 2013-2016 obroty w m-commerce zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. Jeśli chodzi o internautów kupujących online, to w ub.r. 28 proc. polskich e-klientów zrobiło zakupy poprzez smartfony lub tablety. Szacuje się, że na każde 6 euro wydane w Interncie przez Polaków, w br. 1 euro przypadnie na zakupy przez tablety lub smartfony.
W 2016 r. według prognozy polski e-klient pójdzie na mobilne zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro (ok. 140 zł). Ponadto urządzenia mobilne pełnią funkcję asystenta zakupów – internauci szukają z ich pomocą informacji o produktach i porównują ceny między sklepami.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.