W 2016 r. obroty na rynku m-commerce sięgną ponad 1 mld euro, polski klient wyda średnio 128 euro (ok. 560 zł) poprzez urządzenia mobilne. Z tabletów i smartfonów na zakupach online korzysta już większy odsetek Polaków (16 proc. – blisko 6 mln) niż Włochów (5 proc.) lub Hiszpanów (10 proc.) – według badania RetailMeNot.

W latach 2013-2016 obroty w m-commerce zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. Jeśli chodzi o internautów kupujących online, to w ub.r. 28 proc. polskich e-klientów zrobiło zakupy poprzez smartfony lub tablety. Szacuje się, że na każde 6 euro wydane w Interncie przez Polaków, w br. 1 euro przypadnie na zakupy przez tablety lub smartfony. 

W 2016 r. według prognozy polski e-klient pójdzie na mobilne zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro (ok. 140 zł). Ponadto urządzenia mobilne pełnią funkcję asystenta zakupów – internauci szukają z ich pomocą informacji o produktach i porównują ceny między sklepami.