O bilansie poinformowałą Tami Reller, szefowa marketingu i finansów Microsoftu. Liczba 100 mln uwzględnia zarówno licencje na tablety, jak i na komputery, w tym aktualizacje starszych wersji systemu. Rezultat jest podobny, jak w przypadku obecnego lidera rynku – Windows 7. Mniej więcej w tym samym czasie od premiery (ok. 6 miesięcy) zakupiono 100 mln licencji „siódemki”, a trzeba pamiętać że wówczas sprzedaż komputerów rosła. Według ośrodków badawczych zasięg Windows 8 w minionym miesiącu był jednak niewielki – według Gemiusa w wynosił 3,58 proc. wśród systemów komputerów i mobilnych używanych przez polskich internautów (w tygodniu kończącym się 28 kwietnia), a na świecie – 3,82 proc. tylko w systemach komputerowych według Nermarketshare.

Według Tami Reller liczba urządzeń certyfikowanych dla Windows 8 wzrosła do 2400 i zwiększy się w najbliższej przyszłości. Sklep Windows odnotował 250 mln pobrań aplikacji, a z wirtualnego dysku SkyDrive korzysta ponad 250 mln internautów.

Przedstawicielka firmy poinformowała, że jeszcze w tym roku zostanie udostępniony Windows Blue (nazwa kodowa, komercyjnej jeszcze nie ma), który nazwała nie nowym systemem, lecz „aktualizacją” dla nowej generacji komputerów i tabletów, uwzględniającą innowacje dotyczące m.in. baterii i wyświetlacza. Zdaniem Reller Blue będzie miał także więcej opcji dla biznesu.