Nowy zegarek Apple’a wejdzie na rynek w II poł br. Mimo że pierwsza generacja umożliwiła producentowi osiągnięcie pozycji lidera, sprzedaż po okresie premiery nie wzrosła wyraźnie. Firmy z łańcucha dostaw wskazują dwie przyczyny tego stanu rzeczy: mały ekran zegarka oraz konieczność sparowania ze smartfonem w celu uruchomienia niektórych funkcji.

Z kolei popularność urządzeń z systemem Android Wear znacznie spadła ze względu na ograniczenia dotyczące uruchamiania aplikacji Google’a oraz niewielkie różnice pomiędzy urządzeniami poszczególnych marek. Udział sprzętu z Android Wear w rynku wearables zmniejszył się z 11,9 proc. w 2014 r. do 2,7 proc. w 2015 r. – według tajwańskiego ośrodka analitycznego MIC. W tym roku spodziewany jest jednak lepszy wynik, ponieważ „ubieralny” Android będzie dostępny w j. chińskim, ponadto zostaną poszerzone funkcje systemu, np. o możliwość komunikacji głosowej.

Jeśli chodzi o inteligentne opaski, przeznaczone głównie do monitorowania aktywności fizycznej i zdrowia, to chińscy producenci starają się wprowadzać produkty inne niż Xiaomi, aby nie konkurować bezpośrednio z koncernem. Pojawiły się np. smartwatche dla dzieci (zaliczone do opasek).