W maju serwisy e-commerce Grupy Allegro zanotowały 4,5 mln odsłon, w czerwcu było ich o 0,5 mln mniej. Ok. 30 proc. użytkowników (prawe pół miliona) stracił Citeam – portal zakupów grupowych należący do Allegro. Drugiemu w kolejności Grouponowi ubyło ok. 200 tys. użytkowników. Nieznacznie wzrosło natomiast zainteresowanie serwisem Nokaut (nr 3 w rankingu).

W czerwcu mniej osób odwiedziło również najwyżej notowany e-sklep ze sprzętem elektronicznym – euro.com.pl (należący RTV Euro AGD), który spadł o jedną pozycję w zestawieniu.

 

Ranking witryn e-commerce w czerwcu 2011 r. według Megapanel PBI/Gemius

Nazwa Użytkownicy (real users) Odsłony krajowe ogółem Zasięg
1 Grupa Allegro.pl – E-commerce 11 590 399 4 033 505 763 61,30%
2 groupon.pl 4 396 776 23,25%
3 nokaut.pl 2 807 342 10 167 266 14,85%
4 Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce 1 807 809 61 955 502 9,56%
5 okazje.info.pl 1 759 815 9 851 352 9,31%
6 Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce 1 614 816 45 317 150 8,54%
7 skapiec.pl 1 590 265 8,41%
8 bonprix.pl 1 546 473 8,18%
9 archiwumallegro.pl 1 538 561 8,14%
10 aukcjoner.pl 1 503 098 7,95%
11 Grupa Onet.pl – E-commerce 1 414 066 103 905 093 7,48%
12 merlin.pl 1 217 719 6,44%
13 gruper.pl 1 208 999 6,39%
14 citeam.pl 1 135 521 6,01%
15 empik.com 1 111 058 5,88%
16 euro.com.pl 1 070 407 5,66%
17 tchibo.pl 975 343 5,16%
18 Grupa Ebay 954 509 5,05%
19 mydeal.pl 922 020 4,88%
20 Grupa O2.pl – E-commerce 906 112 6 781 110 4,79%