W I kw. br. sprzedaż tzw. detachables, których można używać tak jak tabletu albo laptopa, zwiększyła się na świecie o 2,9 proc., do 4,85 mln szt. – według IDC. Są to zarówno urządzenia z Windows, jak i iPady oraz modele 2 w 1 z systemem Google'a. Właśnie za sprawą tego producenta rynek detachables powinien jeszcze bardziej się rozwinąć. Do sprzedaży w br. wejdą modele z Chrome OS, czyli swego rodzaju chromebooki w innej wersji niż dotychczas. Także szersza oferta "rozkładanych" laptopów z Windows na system ARM powinna przyciągnąć klientów (pierwszy sprzęt tego typu wszedł na rynek w końcu ub.r.).

W odróżnieniu od detachables, sprzedaż klasycznych tabletów pikuje od lat i końca spadków nie widać. W I kw. br. spadek w ujęciu rok do roku wyniósł 13,9 proc., aczkolwiek zwykłych tabletów wciąż sprzedaje się kilka razy więcej niż 2 w 1 (według IDC 26,8 mln w I kw. br.).