Łączna sprzedaż urządzeń określanych jako „Smart Connected” (laptopy, tablety i smartfony) w 2014 r. ma wynieść blisko 1,8 mld szt. (+15,6 proc. w porówaniu z 2013 r.) z tego najwięcej będą stanowiły smartfony. W 2018 r. sprzedaż ma sięgnąć 2,4 mld szt.

Jeśli chodzi o sprzęt 2 w 1, czyli hybrydy laptopa i tabletu, prognoza sprzedaży na najbliższe lata została obniżona, co wskazywałoby na to, że branża komputerowa (zwłaszcza Microsoft i Intel, które forsują tego typu urządzenia) stawia na niewłaściwego konia. W 2018 r. rynek ma wchłonąć 6 razy więcej smartfonów niż maszyn 2 w 1. Według analityków jeśli w ogóle jest miejsce dla takich produktów, to raczej w niszy. Najbliższe kwartały mogą być decydujące dla dalszych losów tego segmentu. Takie produkty tanieją, choć nadal pozostają wyraźnie droższe od urządzeń z niższych półek. Microsoft ostatnio obniżył ceny swoich tabletów Surface 2 (są to modele 2 w 1): europejska stawka za najtańszy model spadła z 879 na 779 euro.  

Tymczasem wzrost sprzedaży smartfonów ma nastąpić głównie dzięki popytowi na dużych rynkach rozwijających się, jak Chiny i Indie oraz rosnącej ofercie taniego sprzętu w cenie poniżej 200 dol.  

Urządzenia “Smart Connected” – udział w sprzedaży według ceny, rynek światowy
 

Rok

$0 < $200

$200 < $500

$500+

2013

32.7%

34.3%

33.0%

2014*

37.2%

33.6%

29.2%

2018*

43.3%

35.6%

21.1%

*Prognoza

Źródło: IDC Worldwide Quarterly SCD Tracker