213 mln urządzeń noszonych w 2020 r.
Sprzedaż wearables będzie rosła co roku o ponad 20 proc. - prognozuje IDC. Inteligentne okulary mogą podbić sektor przedsiębiorstw.
Zgodnie z prognozą w 2016 r. światowy rynek wchłonie 101,9 mln urządzeń noszonych, o 29 proc. więcej niż 2015 r. W 2020 r. sprzedaż powinna sięgnąć 213,6 mln szt., co oznacza średni roczny wzrost o 20,6 proc. w najbliższych latach. Wśrod czynników stymulujących popyt jest wyposażenie wearables w samodzielną łączność komórkową (będą uwalniać się od zależności od smartfonów), co znacznie zwiększy możliwości przesyłania i odbierania danych. Coraz więcej nowych funkcji dadzą temu sprzętowi także kolejne aplikacje.
’Zegarki i opaski są i będą popularne, natomiast rynek będzie rósł także dzięki popularności nowych urządzeń, jak elektronika na ubraniach i okulary. W ich przypadku sprzedaż skoncentuje się na rynku przedsiębiorstw. Stają się uzupełnieniem urządzeń komputerowych lub mogą je zastąpić, zwłaszcza dla pracowników w terenie albo w fabryce. Z kolei ubrania z elektroniką zyskają popularność wśród konsumentów’ – przewiduje analityk IDC, Jitesh Ubrani.
W przypadku zegarków IDC przewiduje, że ich udział w rynku zwiększy się z 41 proc. w 2016 r. do 52,1 proc. w 2020 r. Obecnie popularne są smartwatche, ale w kolejnych latach będzie rósł popyt przede wszystkich na urządzenia o prostych funkcjach, przydatnych podczas treningu czy też do monitoringu snu. Z kolei opaski sportowe, które na razie dominują na rynku, nadal pozostaną popularne, choć ich funkcjonalność będą przejmować proste zegarki.
Największymi wygranymi w najbliższych latach na rynku wearables mają być dostawcy inteligentnych okularów i gogli. W 2020 r. tego typu urządzenia powinny mieć 10 proc. udziału w rynku ilościowo, ale 40 proc. wartościowo, dzięki wysokim cenom urządzeń do zastosowań komercyjnych. Ten sprzęt może być kolejnym etapem w rozwoju mobilnych urządzeń komputerowych.
Najbliższe lata będą także okresem wzrostu sprzedaży odzieży i obuwia wyposażonego w elektronikę. Tego rodzaju sprzętem interesują się już najwięksi producenci sprzętu elektronicznego, przygotowując prototypy butów czy pasków z czujnikami. Tą kategorią powinni być zainteresowani konsumenci oraz sportowcy.
Dostawy |
|||||||
Kategoria |
Dostawy w |
Udział w |
Dostawy w |
Udział w |
Dostawy w |
Udział w |
Średni |
Zegarki |
31,9 |
40,4% |
41,8 |
41,0% |
111,3 |
52,1% |
27,8% |
Opaski na |
39,6 |
50,2% |
51,4 |
50,5% |
60,8 |
28,5% |
4,3% |
Okulary |
0,1 |
0,2% |
0,2 |
0,2% |
18,8 |
8,8% |
201,2% |
Ubrania |
0,4 |
0,6% |
2,2 |
2,2% |
15,6 |
7,3% |
62,6% |
Inne |
6,8 |
8,7% |
6,2 |
6,1% |
7,1 |
3,3% |
3,5% |
Razem |
79,0 |
100,0% |
101,9 |
100,0% |
213,6 |
100,0% |
20,3% |
Źródło: |
*prognoza
Podobne aktualności
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.