Wpływy Allegro w 2018 r. wyniosły 1,75 mld zł, zysk brutto 292,1 mln zł, a zysk netto – 230,1 mln zł – według wirtualnemedia.pl. To lepszy bilans niż w poprzednim okresie rozliczeniowym, obejmującym ponad 17 miesięcy od końca lipca 2016 r. do końca 2017 r. Wówczas przychody wyniosły 1,54 mld zł, a wynik brutto jak i netto były ujemne (straty 80,8 mln zł i 118,1 mln zł).

Konta Allegro zasiliła w ub.r. znacząco wyższa kwota z usług e-commerce, czyli głównie z opłat transakcyjnych od użytkowników serwisu. Wyniosła 1,69 mld zł w porównaniu do 1,31 mld zł w poprzednim okresie. Z drugiej strony więcej kosztowały Allegro rabaty i programy lojalnościowe dla sprzedawców – 160 mln zł wobec 54,5 mln zł. Różnica to efekt głównie Allegro smart!

Potentat poprawił rentowność znacznie ograniczając koszty operacyjne – do 732 mln zł z 956 mln zł. Po stronie kosztów zmniejszyła się zwłaszcza "wartość sprzedanych towarów i materiałów" – o ponad 50 proc. Więcej niż 20 proc. wzrosły koszty pracownicze. Zadłużenie długoterminowe z pożyczek spadło do 4,17 mld zł z 4,33 mld zł.

W maju br. Allegro.pl miało 17,23 mln realnych użytkowników – według Gemius/PBI.

W 2019 r. Allegro wdraża sporo zmian, które mają umocnić firmę na rynku e-commerce i wesprzeć jej dalszy rozwój.