Z pojęciem Internetu rzeczy spotkało się 23 proc. konsumentów, prawie 11 proc. deklaruje, że już korzystało z takich rozwiązań, a 27 proc. rozważa taką opcję w przyszłości – według badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Jako IoT pytani wskazują rozwiązania typu M2M (machine to machine), czyli łączące się z siecią urządzenia takie jak telewizor, systemem alarmowy czy samochody.

Najczęściej stosowanym domowym rozwiązaniem M2M wymienionym przez respondentów okazuje się telewizor smart (prawie 60 proc. wskazań). Kolejnym jest lokalizacja GPS (50,8 proc.), a następnym urządzenia noszone (29 proc.).

Dwie pierwsze wymienione rzeczy są również najbardziej pożądanymi produktami z możliwością łączności M2M, z których konsumenci chcieliby korzystać w przyszłości. Większość z nich pod pojęciem Internet rzeczy rozumie więc domową tzw. inteligentną elektronikę.

Badanie pokazuje również duże zainteresowanie Polaków systemami inteligentnego domu (55,8 proc. pytanych chce ich używać w przyszłości).

Jako główną zaletę rozwiązań M2M wskazano lepsze dopasowanie usług do potrzeb (36,9 proc.). Najbardziej niepokoi natomiast mniejsze poczucie prywatności (22,5 proc.) i ryzyko nieuprawnionego dostępu do danych (22,2 proc.).