30 mln zł straty Merlina
W 2014 r. segment e-commerce grupy Czerwona Torebka, czyli spółka Merlin.pl, odnotował stratę w wysokości 30,7 mln zł.
Przychody Merlina w ub.r. wyniosły 116,7 mln zł. Dla porównania w 2013 r. w segmencie e-commerce Czerwona Torebka miała 72 mln zł przychodów i 15,1 mln zł straty, ale bilans nie obejmuje całego roku kalendarzowego działalności Merlina (został przejęty w maju 2013 r.).
Zarząd Czerwonej Torebki zapewnia, że rynek sklepów wielobranżowych, do których zalicza się Merlin, jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się i obiecujących biznesowo. Według danych spółki Merlin.pl ma ponad 3 mln zarejestrowanych klientów i przeprowadza ponad 100 tys. transakcji miesięcznie. Zarząd liczy, że dzięki przejęciu e-sklepu grupa zajmie w długim terminie znaczącą pozycję na rynku e-commerce.
W styczniu br. prezesem zarządu Merlin.pl został Tomasz Kowalski, zastępując Ireneusza Kazimierczyka. Ogłoszono nową strategię. Jako priorytety wskazano rozwój logistyki, sieci punktów odbioru i inwestycje w m-commerce. Nowy Magazyn w Łubnej pod Warszawą ma umożliwić wysyłanie o 30 proc. więcej paczek niż w ub.r. W planach jest także poszerzanie asortymentu – obecnie Merlin.pl ma ok. 500 tys. produktów w 13 kategoriach, wśród nich jest elektronika.
Podobne aktualności
77 proc. konsumentów czeka z zakupami na promocje Black Week
45 proc. zamierza kupować produkty z kategorii elektroniki w okresie promocji.