Według UOKiK w reklamach telefonii prepaid 36,6 i Simplusa z 2009 r. operator przekazywał nieprawdziwe informacje dotyczące opłat za połączenia, twierdząc, że cena do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę. W tych samych przekazach Polkomtel w nieczytelny – według UOKiK – sposób podawał, że promocją nie jest objęta jedna z sieci komórkowych. Ponadto w przypadku oferty 36,6 spółka nie poinformowała, że atrakcyjna cena obowiązywała tylko do wybranych numerów, a za ich ustalenie użytkownik musiał płacić.

Postępowanie przeciwko Polkomtelowi urząd wszczął w grudniu 2010 roku. Prezes UOKiK uznała, że operator w reklamach wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła na spółkę karę w wysokości 4,5 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna, Polkomtel odwołał się do sądu.

UOKiK ponformował także, że 21 stycznia br. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK z 2010 r., dotyczącą Orange. Za wprowadzanie w błąd konsumentów na operatora została nałożona kara w wysokości 4,8 mln zł.