4,5 mln zł kary dla T-Mobile, odszkodowania dla klientów
UOKiK ukarał operatora za bezprawną podwyżkę abonamentu. Każdy konsument, którego dotyczy problem, ma otrzymać od T-Mobile 65 zł rekompensaty.
W ocenie UOKiK T-Mobile naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów. Zdaniem urzędu treść umów zawartych z abonentami nie dawała podstawy do takiej zmiany. UOKiK nałożył na T-Mobile karę w wysokości 4,5 mln zł. Ponadto zobowiązał telekom do wypłaty konsumentom rekompensaty finansowej za bezprawne działanie. Każdy konsument, który dostał informację o jednostronnej zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł odszkodowania. UOKiK wyjaśnia, że kwotę tę obliczono w oparciu o dane T-Mobile Polska, zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa.
Postępowanie przeciwko T-Mobile zostało wszczęte przez UOKiK w listopadzie 2014 r. po skargach od konsumentów oraz informacjach w mediach. Operator podniósł wówczas wysokość abonamentu o 5 zł. Klient miał do wyboru: zgodzić się na podwyżkę, zrezygnować z usług albo skorzystać z innej oferty proponowanej przez operatora.
Decyzja UOKiK nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.