W ocenie UOKiK T-Mobile naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów. Zdaniem urzędu treść umów zawartych z abonentami nie dawała podstawy do takiej zmiany. UOKiK nałożył na T-Mobile karę w wysokości 4,5 mln zł. Ponadto zobowiązał telekom do wypłaty konsumentom rekompensaty finansowej za bezprawne działanie. Każdy konsument, który dostał informację o jednostronnej zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł odszkodowania. UOKiK wyjaśnia, że kwotę tę obliczono w oparciu o dane T-Mobile Polska, zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa.

Postępowanie przeciwko T-Mobile zostało wszczęte przez UOKiK w listopadzie 2014 r. po skargach od konsumentów oraz informacjach w mediach. Operator podniósł wówczas wysokość abonamentu o 5 zł. Klient miał do wyboru: zgodzić się na podwyżkę, zrezygnować z usług albo skorzystać z innej oferty proponowanej przez operatora.

Decyzja UOKiK nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.