Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd. UOKiK nałożył kary na obie spółki w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł dla Polkomtela i 9,7 mln zł dla Cyfrowego Polsatu).

UOKiK wyjaśnia, że do urzędu napływały skargi konsumentów dotyczące kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE w 2014 r. Informowały np. „Power LTE – Internet LTE bez limitu danych”. Następnie sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

Klienci informowali UOKiK, że oferta nie jest tak dobra, jak w reklamie: LTE ma limit transferu, a w pakiecie smartDOM nie jest tak tanio, bo dodatkowo trzeba zapłacić za sprzęt.

„Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę” – wyjaśnia powód nałożenia kar Marek Niechciał, pezes UOKiK.

Częścią kary jest nakaz emisji ogłoszeń o wprowadzeniu konsumentów w błąd przez obie firmy. Przez 30 dni mają być emitowane w telewizji.

Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą odwołać się do sądu.