1. Raty
Ponad 90 proc. polskich przedsiębiorstw to małe i średnie firmy, w których dział IT składa się z jednego lub kilku informatyków. Przy takich zasobach inwestycja we własny system IT to duże obciążenie finansowe – firma musi liczyć się z wydatkami na przygotowanie infrastruktury IT, jej utrzymanie, aktualizację systemu, a także stworzenie dodatkowego etatu dla osoby o odpowiednich kompetencjach technicznych. Takich klientów przekonuje opcja abonamentu i płatności w ratach.
 
2. Szybkie korzyści

Czas życia projektu jest coraz krótszy. Przedsiębiorcy mają dosyć wieloletnich wdrożeń, które ciągną się w nieskończoność. Przekonuje ich to, że szybko zobaczą korzyści z inwestycji. Taką możliwość daje model usługowy. Rozmawiając z klientem warto podkreślić, że wdrożenie zamiast rok potrwa miesiąc, a nowa funkcjonalność przełoży się szybko na wyniki.
 
3. Elastyczność

Warunki rynkowe szybko się zmieniają, ponadto w wielu firmach popyt zależy od sezonu. W modelu usługowym przedsiębiorca łatwiej może dostosować się do nowych warunków. Np. liczbę licencji, w razie konieczności redukcji lub rozbudowy stanowisk, można zmienić już po wdrożeniu, adekwatnie do potrzeb.

4. Dostęp do nowej technologii
Według Orange Insights 74 proc. przedstawicieli MSP uważa, że outsourcing jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstwa, a ponad połowa ankietowanych przyznaje, że wykorzystuje go w swojej  firmie. Należy uświadomić klientom, że takie technologie jak np. cloud computing to szansa na sięgnięcie po najnowsze rozwiązania teleinformatyczne, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla gigantów rynkowych. Co ważniejsze, ułatwiają działanie – firmy mogą sprawniej i szybciej docierać z ofertą do klienta.

5. Swoboda działania
Zmiana biura to dla wielu firm jeszcze jeden powód do tego, aby postawić na model usługowy. Tworzenie od podstaw własnego środowiska IT w nowej lokalizacji wymaga  pieniędzy i czasu. Właśnie ten drugi czynnik – czas, odgrywa najważniejszą kluczową rolę. Dla wielu firm kilkudniowy przestój przekłada się na odczuwalne straty.

Opinie przygotował Dariusz Jędrzejczyk, dyrektor segmentu klientów kluczowych i korporacyjnych w Orange Polska.