W swoim III kw. finansowym, zakończonym 27 kwietnia br., Cisco wypracowało prawie 13 mld dol. przychodów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk zwiększył się do 3,04 mld dol., co oznacza wzrost o 13 proc. Analitycy nie spodziewali się takiej poprawy. Jest to efekt zaskakująco dobrej sprzedaży tradycyjnego portfolio Cisco, czyli routerów i przełączników, jak również większego popytu na oprogramowanie i rozwiązania bezpieczeństwa, które w strategii koncernu zyskują na znaczeniu.

W ujęciu wartościowym sprzedaż rozwiązań bezpieczeństwa wzrosła o 21 proc., aplikacji – o 9 proc., a produktów infrastrukturalnych, w tym routerów i switchy – o 5 proc.

 

Wyższe marże na usługach

Cisco osiąga nadal solidne marże. W minionym kwartale marża brutto wyniosła średnio 63,1 proc., w tym na produktach – 62 proc., a na usługach – 66,3 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio: 63,2 proc., 61 proc. i 65,8 proc. W III kw. marża operacyjna wyniosła 27,1 proc., a rentowność netto – 23,5 proc.

"W dalszym ciągu inwestujemy w nasze innowacyjne rozwiązania, aby generować długoterminowy rentowny wzrost, jednocześnie skutecznie rozwijając nasz model biznesowy poprzez oferty oprogramowania i subskrypcje" – komentuje najnowsze wyniki dyrektor finansowa Cisco, Kelly Kramer.

W aktualnym kwartale koncern spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży – o 4,5 do 6,5 proc. rok do roku.