– Dla wielu sprzedawców kwestie bezpieczeństwa są sprawą drugorzędną. Wynika to z niskiej świadomości właścicieli sklepów na temat bezpieczeństwa w e-handlu oraz wpływu zaufania do sklepu na decyzje zakupowe internautów – mówi Michał Trziszka, prezes Cal.pl.

Według firmy co piąty sklep, który zdecydował się na stosowanie certyfikatu SSL, nie robi tego właściwie. Potwierdzają to dane zebrane przy okazji ubiegłorocznego konkursu na Bezpieczny eSklep. Okazało się, że tylko 10 proc. e-sprzedawców spełniało kryteria bezpieczeństwa. Ci, którzy mieli certyfikaty SSL nie zawsze dbali o ich właściwą konfigurację i aktualizację albo nie stosowali ich w najważniejszych momentach połączenia (rejestracja, logowanie, składanie zamówienia). W przypadku nieważnego lub źle zainstalowanego certyfikatu przeglądarka wyświetla ostrzeżenie, co zdaniem Michała Trziski może skłonić kientów do rezygnacji z zakupów.