Przychody ze sprzedaży profesjonalnych słuchawek zwiększą się z 540 mln dol. w 2018 r. do blisko 800 mln dol. w 2023 r. - prognozuje FutureSource Consulting. W ub.r. wzrost wyniósł 8 proc. r/r.

Według analityków segment konsumencki i profesjonalny są ze sobą ściśle powiązane i w obu obszarach odnotowano gwałtowny wzrost aktywności dostawców.  

Zdaniem analityków na rynku można wyróżnić sześć kluczowych sektorów według typu produktu: "live and rental", DJ, studio profesjonalne, studio domowe, transmisja i komunikacja oraz użytkowanie przez konsumentów urządzeń profesjonalnych. Wszystkie są ze sobą mocno skorelowane.  

Segment konsumencki, domowe studio i "live and rental" wygenerowały w sumie 77 proc. całkowitych przychodów w 2018 r. Obok DJ odpowiadały za lwią część zeszłorocznego wzrostu całego rynku.

Jak zauważa analityk, konsumenci sięgają po profesjonalne słuchawki z wielu powodów. Przybywa audiofilów, użytkownicy urządzeń średniej klasy szukają lepszych wrażeń, muzycy amatorzy podłączają do swoich instrumentów profesjonalne słuchawki itd. To wszystko spowodowało, że ​​konsumenci znaleźli się na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży słuchawek profesjonalnych. Spodziewany jest dalszy wzrost, co ma zapewnić dostawcom profity w kolejnych latach.