AB zamierza rozwijać usługi dla firm z branży handlu internetowego – poinformował Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy AB. Chodzi m.in. o usługi przechowywania danych i logistyczne, np. dropshipping, czyli przejęcie dostawy towaru. To rozwiązanie jest szczególnie popularne wśród małych e-sklepów, które nie chcą inwestować w magazyn. W ramach dropshippingu dostawca odbiera towar z hurtowni i rozwozi go do klientów, a sprzedawca jedynie zbiera zamówienia.

Grzegorz Ochędzan podkreśla, że rozwój oferty dla sektora e-commerce to bardzo perspektywiczna działalność – Polacy coraz więcej kupują przez Internet, ale są pod tym względem daleko w tyle za Europą Zachodnią. Dlatego w najbliższych latach jego zdaniem dynamika wzrostu tego sektora utrzyma się.

Według dyrektora AB dystrybutor odnotowuje ponadto rosnące zainteresowanie produktami Apple’a. Stał się beneficjentem sukcesu nowego iPhone’a (nie podano jednak danych sprzedażowych). Grupa AB jest dystrybutorem produktów Apple’a w Polsce, Czechach i na Słowacji. Liczy na duże zainteresowanie kolejnymi premierami urządzeń amerykańskiej marki. Zdaniem Grzegorza Ochędzana iPhone 6 wpisuje się w trendy na rynku elektroniki użytkowej – klienci poszukują smartfonów, które mają jak najwięcej funkcjonalności. Coraz częściej jednak wybierają produkty w niższych cenach. 

– Będziemy niebawem świadkami kolejnych nowych rozwiązań, które staną się lokomotywą napędzającą sprzedaż smartfonów – zapowiada przedstawiciel AB.

Jego zdaniem nowymi produktami, których oczekują klienci, mogą być urządzenia tzw. elektroniki ubieralnej (wearables), np. inteligentne zegarki. Wkrótce mogą stać się znacznie bardziej popularne niż obecnie.

Przedstawiciel firmy zaznaczył, że grupa stawia ponadto m.in. na wzrost sprzedaży zabawek, sprzętu RTV i AGD, rozwiązań dla firm. Duże znaczenie ma rozwój marek własnych – TB, Triline i zakupionej w 2013 r. marki Optimus.