Skonsolidowany zysk netto AB w minionym kwartale (dla spółki był to III kw. roku obrotowego 2012/13) wyniósł 6,2 mln zł wobec 8,3 mln zł w I kw. 2012 r. Zysk EBITDA to 15,13 mln zł wobec 13,8 mln zł w I kw. 2012 r. (prawie 10 proc. na plusie rok do roku). 

Jednostkowe przychody ze sprzedaży AB S.A. wyniosły w I kw. 2013 r. 992 mln zł, czyli o 57 proc. więcej niż w I kw. ub.r. Zysk netto zamknął się w kwocie 2,2 mln zł, tj. zmniejszył się o 47 proc.

Po trzech kwartałach roku obrotowego 2012/13 (1 lipca 2012 r. – 31 marca 2013 r.) AB odnotowało 4,12 mld zł przychodów (z tego w Polsce ze sprzedaży zewnętrznej – 2,76 mld zł). Dla porównania, analogiczny okres roku 2011/12 zakończył się sprzedażą na poziomie 3,37 mld zł, co oznacza 22-procentowy wzrost rok do roku. Zysk netto po trzech kwartałach 2012/13 wyniósł 32,2 mln zł wobec prawie 40 mln zł rok wcześniej.

– W wyniku Grupy za I kwartał 2013 roku ujęto zdarzenie o charakterze jednorazowym na kwotę 1,9 mln zł. Ponadto, do dnia bilansowego nie została rozliczona kwota 2,6 mln zł dodatnich różnic kursowych – komentuje Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy AB – Te dwa zdarzenia spowodowały obniżenie wyniku, który bez ich uwzględnienia, byłby wyższy o 4,5 mln zł na poziomie zysku brutto, tj. 3,6 mln zł na poziomie zysku netto.

– Zachowanie równowagi między wzrostem udziałów rynkowych, a rentownością będzie dla nas priorytetem w najbliższym czasie – mówi prezes AB Andrzej Przybyło. – Trwają prace nad programem działań ukierunkowanych na sukcesywne zwiększanie rentowności przy zachowaniu dużej dynamiki sprzedaży. Rozwijamy również marki własne.

AB poinformowało, że w minionym kwartale liczba obsługiwanych klientów wzrosła o 18 proc. rok do roku. W planach spółki jest dalsze poszerzanie bazy klientów.

– Wzrost sprzedaży na rynki zagraniczne w strukturze naszych przychodów ma na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale również sondowanie lokalnych rynków pod kątem potencjalnych akwizycji. – mówi Andrzej Przybyło, prezes AB. 

Zdaniem AB rośnie znaczenie e-commerce w handlu. Spółka zapewnia, że obecność w Internecie, w pełni zautomatyzowane zaplecze logistyczne oraz nowoczesny magazyn pozwala na zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu niskich kosztów. – Wystartowaliśmy właśnie z nową platformą ABOnline, która pomoże nam nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również pozytywnie wpłynie na naszą rentowność – mówi Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży w AB. 

Kolejnym z istotnych obszarów działalności AB staje się outsourcing usług logistycznych dla klientów i partnerów firmy.