AB poinformowało, że w III kw. br. grupa zwiększyła obroty w kanale MŚP o 12 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Nie podaje jednak kwot.

Prezes AB zauważa, że ten segment, w którym dystrybutor współpracuje z resellerami, ma duże znaczenie dla stabilności biznesu grupy.

„Rynek MŚP jest szczególnie ważny w sytuacji wojen cenowych i presji na marże. Tutaj buduje się bezpieczeństwo” – przekonywał prezes Andrzej Przybyło na konferencji wynikowej spółki. Według niego odróżnia to kanał SMB od odbiorców, którzy podejmują decyzje w zależności od ceny.

Według danych przedstawionych przez AB liczba punktów sprzedaży sieci franczyzowych w Polsce, Czechach i na Słowacji wzrosła o 8 proc. w III kw. br. w ujęciu rok do roku (wg Contextu). W końcu września br. wszystkie sieci franczyzowe w grupie AB liczyły 1788 punktów sprzedaży.