AB: klienci chcą większych telewizorów na mundial
Przed mistrzostwami świata w piłce nożnej rośnie sprzedaż telewizorów. Preferowane są modele w rozmiarze co najmniej 40 cali. Więcej klientów poszukuje urządzeń z HBBTv oraz odbiorników 4K – informuje AB.
Przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w 2012 r. sprzedaż telewizorów wzrosła wartościowo i ilościowo o 14 proc., w tym roku według AB może być podobnie. Największy popyt odnotowano na odbiorniki wielkości co najmniej 40 cali, które są kupowane przez konsumentów oraz na modele o przekątnych 70, 80 czy – na indywidualne zamówienie – nawet ponad 100 cali, zamawiane przez klientów biznesowych.
– Hitem mundialu, czy nawet całego roku, mogą okazać się telewizory z rozdzielczością 4K, które producenci wprowadzają na ostatnią chwilę, aby zdążyć przed imprezą. Wiele osób będzie decydowało się na TV z funkcją HBBTv, czyli możliwością wyświetlania dodatkowych treści multimedialnych, np. liczba spalonych w czasie meczu, procent posiadania piłki przez daną drużynę itp. Do tego wymagany jest odbiornik z funkcją smart i tunerem HBBTv – mówi Jarosław Słowiński, Purchasing Director w AB.
Według firmy badawczej IHS Technology sprzedaż telewizorów o rozdzielczości Ultra HD w marcu 2012 r., wkrótce po debiucie tej technologii, wyniosła o 150 tys. szt., a w marcu 2014 r. – 1,1 mln sztuk. Zdaniem analityków IHS wpływ na popyt mają tegoroczne mistrzostwa świata. Trzy mecze mundialu, w tym finał, będą nagrywane w 4K.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.