Przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w 2012 r. sprzedaż telewizorów wzrosła wartościowo i ilościowo o 14 proc., w tym roku według AB może być podobnie. Największy popyt odnotowano na odbiorniki wielkości co najmniej 40 cali, które są kupowane przez konsumentów oraz na modele o przekątnych 70, 80 czy – na indywidualne zamówienie – nawet ponad 100 cali, zamawiane przez klientów biznesowych.

– Hitem mundialu, czy nawet całego roku, mogą okazać się telewizory z rozdzielczością 4K, które producenci wprowadzają na ostatnią chwilę, aby zdążyć przed imprezą. Wiele osób będzie decydowało się na TV z funkcją HBBTv, czyli możliwością wyświetlania dodatkowych treści multimedialnych, np. liczba spalonych w czasie meczu, procent posiadania piłki przez daną drużynę itp. Do tego wymagany jest odbiornik z funkcją smart i tunerem HBBTv – mówi Jarosław Słowiński, Purchasing Director w AB.

Według firmy badawczej IHS Technology sprzedaż telewizorów o rozdzielczości Ultra HD w marcu 2012 r., wkrótce po debiucie tej technologii, wyniosła o 150 tys. szt., a w marcu 2014 r. – 1,1 mln sztuk. Zdaniem analityków IHS wpływ na popyt mają tegoroczne mistrzostwa świata. Trzy mecze mundialu, w tym finał, będą nagrywane w 4K.