Przedstawicielstwo Oppo w Polsce zawarło umowę dystrybucyjną z AB. Jest to pierwszy taki kontrakt producenta na naszym rynku. Obejmuje dystrybucję na terenie Polski. Oppo należy do największych graczy na światowym rynku smartfonów. W 2017 r. był numerem 4 pod względem wielkości sprzedaży, za Samsungiem, Apple’m i Huawei. W ub.r. zwiększył sprzedaż o 30 proc., do 121,1 mln szt. (dane Counterpoint).

AB zapowiada wprowadzenie produktów Oppo na polski rynek w I poł. 2019 r.

„Wiążemy duże oczekiwania z tą umową. Oppo to znaczący gracz, który długoterminowo mocno zmieni rynek w Polsce.” – uważa prezes Andrzej Przybyło. Przyznał, że rozmowy z producentem trwały bardzo długo. Priorytetem dla AB było według niego bezpieczeństwo współpracy. Oppo np. zajmie się kwestią serwisu.

„Z rozmów wynika, że Oppo chce wchodzić na rynek w sposób planowy, tak aby na trwałe się na nim zakorzenić” – stwierdził szef grupy AB.

„Ten gracz powinien mieć duże obroty i te obroty my chcemy realizować, bo jesteśmy jego głównym dostępem do rynku” – stwierdził prezes. Dodał jednak, że kontrakt z Oppo nie jest na wyłączność.

„Nie interesuje nas, to czy jesteśmy jedyni. Wymagania, które są nam stawiane wskazują, że jesteśmy graczem, na którym będzie spoczywał główny ciężar wyniku” – zapewnił.

Poinformował również, że AB stara się o poszerzenie umowy dystrybucyjnej z Oppo także na Czechy i Słowację, gdzie działa spółka z grupy – ATC. Według AB spółka ATC jest liderem rynku dystrybucyjnego w Czechach.