AB nie powinno zaskoczyć
Dystrybutor poprawi wyniki, ale są czynniki hamujące wzrost - oceniają analitycy.
Wyniki II kw. finansowego 2016/2017 AB (IV kw. 2016 r.) nie powinny zaskoczyć inwestorów – ocenia Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska. Podtrzymał rekomendację "trzymaj" dla akcji spółki, ustalając cenę docelową na poziomie 37,30 zł.
Analityk prognozuje powrót spółki do wzrostów w związku z poprawą struktury sprzedaży, brakiem dodatkowych kosztów związanych z nowym magazynem w Magnicach oraz efektem dźwigni operacyjnej.
"Zważywszy na wyższe od oczekiwań wyniki AB w I kw. 2016/17 [III kw. 2016 r.] oraz oczekiwania kontynuacji bieżących tendencji oczekujemy 12 proc. wzrostu przychodów rok do roku w roku finansowym 2016/17 [zakończy się 30 czerwca 2017 r.] oraz 13 proc. poprawy EPS."
Jednak wzrost obrotów w IV kw. 2016 r. w ujęciu rok do roku był – zdaniem DM BOŚ – niższy niż rok wcześniej (+13 proc.) i wyniósł +8 proc. Analityk wskazuje na czynniki hamujące dynamikę obrotów broadlinera.
"Mając na uwadze wysoką bazę z II kw. 2015/16, umocnienie na rynku spółek ALSO i Tech Data, słaby popyt, zamrożone inwestycje i brak przetargów publicznych, łagodzone nieznacznie przez osłabienie bezpośredniego polskiego konkurenta – Action, prognozujemy w omawianym okresie 2,543 mld zł skonsolidowanych przychodów". Zysk netto wyniósł zdaniem domu maklerskiego 27,1 mln zł (+8 proc.). Korzystnie na wynik powinien wpłynąć brak kosztów związanych z przeniesieniem magazynu do Magnic (ok. 1,5 mln zł). AB poda wyniki za IV kw. 2016 r. w końcu lutego.
Zdaniem DM BOŚ AB zamknie bieżący rok finansowy wyraźnym wzrostem: przychody grupy sięgną 8,459 mld zł, a zysk netto – 72,7 mln zł. W poprzednim roku finansowym było to odpowiednio 7,553 mld zł oraz 64,6 mln zł.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.