AB przeniesie się do nowego magazynu
Największa inwestycja w historii spółki zbliża się do finiszu. W dniu 28 maja nastąpi przekazanie do użytkowania centrum logistycznego AB w Magnicach koło Wroclawia. W czerwcu rozpocznie się przeprowadzka magazynu do nowego obiektu.
Przeprowadzka powinna potrwać do sierpnia br. W IV kw. br. spółka będzie gotowa do wysyłki towarów tylko z nowego centrum logistycznego. W okresie przejściowym nadal będzie działał „stary” magazyn AB we Wrocławiu, co ma zapewnić płynność dostaw. Potem dystrybutor zamierza sprzedać ten obiekt, ale raczej nie nastąpi to w tym roku kalendarzowym. Zarząd firmy nie podjął się oszacowania kwoty sprzedaży. Jednorazowe koszty związane z przeprowadzką oceniono na kilka mln zł. Do końca I kw. br. wydatki na inwestycję w Magnicach wyniosły bez mała 70 mln zł, co zwiększyło dług netto spółki w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. z 221,9 mln zł do 277,2 mln zł. Według danych przedstawionych przez AB, na koniec marca br. dług netto oczyszczony z wydatków na magazyn w Magnicach był jednak mniejszy (207,3 mln zł) niż rok wcześniej (210,3 mln zł).
Nowe centrum logistyczne AB będzie miało znacznie większą wydajność niż obecnie – liczba SKU wyniesie 187 tys. (teraz ok. 95 tys.), a maksymalna ilość paczek, jakie można wyekspediować dziennie – 120 tys. (4 razy więcej niż w starym obiekcie). Powierzchnia centrum dystrybucyjnego wynosi 27 tys. m kw., tj. 2,5-krotnie więcej od magazynu we Wrocławiu.
Obiekt ma obsłużyć m.in. rosnący rynek e-commerce (głównie produkty z branży IT). Pomoże AB nadal rozwijać coraz popularniejsze usługi dropshippingu dla sklepów internetowych (polegają na tym, że reseller przyjmuje zamówienia od klientów, a dystrybutor zajmuje się wysyłką towaru). W IV kw. 2014 r. zamówienia na usługę dropshippingu wzrosły w AB o 25 proc. rok do roku. Ma także obsługiwać rosnącą sprzedaż w Czechach (w I kw. wzrost sprzedaży spółki zależnej ATC wyniósł 36,6 proc. rok do roku).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.