AB: rekordowe zyski
W II kw. 2010 (który jest jednocześnie ostatnim kwartałem roku finansowego 2009/2010 spółki) AB zanotowało 15-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (654 mln zł – w stosunku do 570 mln zł).
Zysk netto za ten okres wyniósł 7,44 mln zł, co
oznacza 165 proc. wzrostu w stosunku do II kw. 2009 r. (wówczas spółka
zanotowała 2,8 mln zł zysku netto). AB wypracowało 13,6 mln zł zysku z
działalności gospodarczej (EBIDTA), co stanowi 59-proc. wzrost w stosunku do II
kw. ub. r. (wówczas spółka osiągnęła 8,6 mln zł zysku z tego tytułu).
Cały rok finansowy 2009/2010 AB zamknęło 28-proc. wzrostem
zysku netto rok do roku: w okresie 2009/2010 wyniósł on 34,6 mln zł, zaś w
okresie 2008/2009 – 26,9 mln zł. Zysk z działalności gospodarczej wzrósł o 8,8
proc. (59,6 mln zł w okresie 2009/2010 w stosunku do 54,8 mln zł w okresie
2008/2009), a przychody ze sprzedaży – o 1,5 proc. (2 mld 882 mln zł w okresie
2009/2010 w stosunku do 2 mld 790 mln zł w okresie 2008/2009).
Dystrybutor tłumaczy osiągnięte przez siebie wyniki głównie
optymalizacją procesów i szukaniem synergii wewnątrz całej Grupy AB oraz
poszerzaniem oferty o produkty również spoza IT (elektronika, RTV, małe AGD,
telefonia). Dobrze spisuje się też dział Enterprise Business Group, który w I
poł. 2010 r. odnotował 179-proc. dynamikę sprzedaży do integratorów w stosunku
do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.