W AB pojawił się nowy segment – Smart Home. Szef spółki przekonuje, że to perspektywiczny rynek, a już dostępna oferta dystrybutora oraz baza partnerów grupy ułatwi rozwój tego biznesu. Smart Home ma być naturalnym rozszerzeniem asortymentu AB w zakresie bezpieczeństwa IT, RTV i AGD oraz oświetlenia.

"Większość rzeczy z obszaru inteligentnego domu już mamy w swojej ofercie" – wyjaśnia prezes AB.

AB zdecydowało się na rozwój w obszarze Smart Home ze względu na prognozy szybkiego wzrostu tego rynku i spore przychody, jakie ma on generować w najbliższych latach. Otóż w 2017 r. wartość rynku inteligentnego domu w Polsce szacuje się na 120 mln zł (według MEC Analitycs & Insight). W 2021 r. ta kwota ma wzrosnąć do 700 mln zł. Z badań wynika, że 70 proc. Polaków jest przekonanych, że za 5 lat inteligentne domy staną się standardem.